lørdag 14. mars 2009

Mindreårig gutt tilstår branner

Nå melder både VG og Dagbladet at en mindreårig gutt er tatt for brannene som har vært på Bygdøy den siste tiden. Han er faktisk ikke bare mindreårig, men også under den kriminelle lavalder - det vil si under 15 år.

Det er to tanker som slår meg når jeg hører dette.

1. For en ufyselig liten drittunge!
Tenk å forsøke å tenne på nasjonalhistorisk viktige gjenstander som for eksempel Fram-båten. Det er jo helt absurd!

2. Gi gutten og familien hans hjelp!
Dette er naturligvis det viktigste; for hjelp ser det virkelig ut til at han trenger. Når unger gjør slike ting, attpåtil alene, så er det som regel en alvorlig årsak til det. Jeg håper at han og resten av familien hans får en god oppfølging i tiden som kommer, slik at han ikke havner på feil side av samfunnet også som voksen.



10 kommentarer:

Anonym sa...

Ganske enig med bloggeren her! Å forsøke å sette i brann vår ,(etter min mening), største nasjonalskatt, er virkelig fælt, hvilken egoistisk drittunge dette må være, her trengs hjelp (tilsyn) til både gutten og familien - Det er sannsynligvis store problemer i denne familien?

Anonym sa...

Hahah. Stakkars stakkars Bygdøy, kunne kanskje mercedesene ta fyr også? Huff huff. Bur han inn, han skader jo ryktet til vestkanten. Kanskje sleikene ikke blir respektert like mye nå som før?

Anonym sa...

kast drittungen i et bur og la han råttne der

Anonym sa...

Så lenge samfunnet ikke reagerer med annet enn et klapp på skulderen, kunne han like gjerne få lov til å tenne på noen av våre største kulturskatter i full offentlighet. Denne lømmelen visste meget vel at han gjorde en meget alvorlig forbrytelse mot Norge, og burde vært straffet deretter (Kanskje lobotomert?)!!!

Anonym sa...

"Hahah. Stakkars stakkars Bygdøy, kunne kanskje mercedesene ta fyr også? Huff huff. Bur han inn, han skader jo ryktet til vestkanten. Kanskje sleikene ikke blir respektert like mye nå som før?"

Mercedesene kan erstattes, så det behøver du ikke være redd for!
Men problemet er hvis det hadde tatt ordentlig fyr i museene, da hadde en stor mengde nasjonalskatter gått tapt!

Anonym sa...

Faen for et naivt land norge er. Jeg kjenner jeg må spy. Hva faen har dette museèt å si for verden? Jeg kjenner jeg må le.

Anonym sa...

herregud, skjerp dere! dere kan bare holde keft som ikke vet noe om saken! kanskje dere tror dere gjrø det, men tro meg, det gjør dere faen meg ikke! så ikke stikk nesa oppi ting dere ikke har noe med å gjøre!

Anonym sa...

Har vi ikke noe med det å gjøre når noen forsøker å tenne på vår norske kulturarv?


Nei vel...

Anonym sa...

jeg kjenner han som gjorde det, og tro meg han er ikke sånn som driver og går rundt å stifter branner. det var ett uhell selvom det ikke ser sånn ut

Anonym sa...

Flere branner = "ett uhell"?

Høres ikke logisk ut.

Alle er vel enige om at gutten trenger hjelp - ikke nødvendigvis masse kjeft, hets og hat.

Legg inn en kommentar

 

Free Blog Counter
Poker Blog